bir zeka sorusu sorup sorunun yanıtını 20 farklı şekilde yanıtladığınızı gören sosyal bilim öğrencisi arkadışınızın ağzının açık kalmasını sağlayan yaklaşım. bir de genelde soru sorduklarına pişman olurlar, zira sordukları sorular muğlak olup siz soruyu özelleştirmeye çalıştıkca kapasitelerini zorluyormuşsunuz gibi hissederler kendilerini..
x: abi şimdi karşılıklı iki duvar var ve bu iki duvar arasındanda bi boru geçiyo. borunun içiden su akıyo, suyun nereye aktığını nasıl anlarsın? (arkadaş cevabı okumuş bi yerlerden gelmiş soruyo işte)
ben: boruyu delebiliyom mu?
x : delsen nolcak ki?
ben: içine pitot tüpü koyup basınç dağılımından anlıyacam
x : ohaa. o ne yaw.. neyse o değildi cevap.
ben: borunun cidarının uzunluğuna oranı ne? ya da ses iletim katsayısı yüksek mi?
x : ha??
ben: hani akustik deneyi yaparak sesin dağılımından bulabiliriz ama ses iletimi sıfırsa olmaz tabi..
x : bak ben cevabı söylüyom, sen bulamıycan galiba.. boruyu ısıtıyomuşsun borunun hangi tarafı ısınırsa su oraya akıyomuş..
ben: e benim yöntemlerin farklı bi uygulaması bu. ayrıca bunu uygulamak için borunun erimeyen bir malzeme olması, cidarının ince olması ya da senin verdiğin ısının çok yüksek olması lazım. ayrıca...
x : tamam, .mına koyim bi daha sana soru sorarsam iki olsun.
ben: ee, olm boşuna mı okuduk 4 yıl. olayı mühendislik yaklaşımıyla ele alıyoz tabi.