RaP-Die
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RaP-Die

rap'n yeni yuzu rap forumda hip hop ve rap hakkinda aradiginiz cevaplari bulacaksiniz...
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 SATRANÇ HİKAYELERİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 9:48 am

1875 yılında Bay Potter ile Bay Fenton Londra’da bir partide berabere kaldılar. Konum şöyleydi:

SATRANÇ HİKAYELERİ 008

Beyazlarla oynayan Potter, ilerlemiş olan h3 erine Kalesini feda ettikten sonra b5 teki Siyah Kaleye Şahıyla hücuma geçti. 1.Kh3 Şh3 2.Şc6 Ka5 3.b7 Ka6 dan sonra gördü ki: Şc7 oynarsa 4..Ka7 ile er açmaza giriyor. 4.Şb5 Ka1 yine berabere. 4.Şc5 Ka5 5.Şc4 Ka4 Bu sefer de sürekli kişlerle berabere. Şu halde beraberlik dedi ve teklifini rakibi de onayladı.

Bilâhare, devrin tanınmış satranç ustası Dr. Johannes Hermann Zukertort, «City of London Chess Magazine, 1875» de bu durumla ilgili olarak şu analizi verdi: 1.Kh3 Şh3 2.Şc6 Ka5 3.b7 Ka6 4.Şc5 Ka5 5.Şc4 Ka4 6.Şc3 Ka3 7.Şb2!!

Bay Potter ile Bay Fenton analizlerini buraya kadar getirmeyip berabere demişlerdi. Zukertort’un bu hamlesiyle kazanç apaçıktı. Durum aniden ilginçleşirken aynı zamanda satranç literatürüne de grimiş oluyordu.

Bu olaydan tam 20 yıl sonra, 1895 de G. Barbier adında bir satranç oyuncusu, «Wochenbiatt Der Glasgower Burger» (Glasgow Citizen Weekly) de bir beraberlik etüdü yayınladı. Konum şöyleydi:

SATRANÇ HİKAYELERİ 009

Çözümü de veriyordu: 1.c7 Kd6 2.Şb5 Kd5 3.Şb4 Kd4 4.Şb3 Kd3 5.Şc2 Buraya kadar Zukertort’un yolunun aynı. Şu farkla ki, Siyah Şah h3 yerine a1 karesinde bulunuyordu. Bu suretle G. Barbier bir sürpriz hazırlamıştı. 5..Kd4! Evet! Şayet Beyazlar 6.c8V çıkarsa, 6..Kc4!! 7.Vc4 ve Pat oluyordu. Bugün bütün satranççılar tarafından kolaylıkla anlaşılabilen bir durum.

Pekiii! Bütün bunların İngiliz Papazıyla ne ilgisi var? Diyeceksiniz. Zaten Papaz da bu esnada işe karışıyor. Yememiş, içmemiş, Beyazların hesabına çalışarak çok ince bir kazanç yolu bulmuş. Saavedra 6.c8V yerine, evet 6.c8V yerine, terfi eden eri kale yapıyor ve Pat durumunu ortadan kaldırıyordu. Savunma için Siyahlar 6..Ka4 oynarsa bu sefer de 7.Şb3!! ile hem kaleyi istiyor, hem de bir defa daha, bu sefer de c1’den Kiş ve Mat diyordu. Artık Siyahların da çaresi kalmıyordu.

64 kareli satranç tahtasında böyle durumlar hakikaten az bulunur.

Haklı olarak bu pozisyon Saavdera durumu diye anılıyor.
Yazan : Nevzat SÜER, Son Havadis 22/6/1969
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: Geri: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 9:53 am

Ölümsüz Bir Oyun





Herkes dahi olmak üzere doğar. Fakat sadece çok az kişi dahi olur. Diğerleri için ne söylenebilir? Bazı kişilerin dehası ömürleri boyunca derin bir uykudadır. Diğerlerinin dehası en uygunsuz bir zamanda uyanmaktadır. Örneğin ressamın dehası yeni resmini yarattığı anda değil fakat dairesini yeni mobilyalarla döşediği anda ortaya çıkmaktadır. Bazı kişiler daha şanslıdır. Rouget de Lisle “Marseillaise”i tam zamanında bir çırpıda yazmıştır ve sonraları dehası bir daha hiç uyanmamıştır. Stefan Zweig’ın belirttiğine göre “bir gecenin dehası” olmuştur.

Ben de şanslıydım. Eğer biraz deham varsa, bu gerçekten Viktor BAGIROV’la oynadığım gece uyandı. Söylendiği gibi, bir gecenin dehası oldum. Bu oyun satranç kariyerimde eşsiz bir oyun oldu. Ben dehaları her zaman uyanık olan bir FISCHER ve KARPOV veya hatta KASPAROV değilim. Fakat bu özel olaydan dolayı kaderime minnettarım.

Her çağın kendine özgü bir güzellik ölçütü vardır. Gelecekte hangi oyunun en çok hayranlık uyandıracağını kestirmek kolay değildir. Fakat kim bilir? Muhtemelen geleceğin uzmanları Belgrad televizyonu tarafindan düzenlenen yarışmanın sonuçları hakkında mutabık kalacaklardır. Asrın on oyunu yarışma için seçildi ve jüri iki milyon kişiden oluşuyordu. En büyük ödüle iki satranç devi Botvinnik ve Capablanca (Rotterdam 1938) tarafindan oynanan oyun layık görüldü. İkincilik ödülünü Bagirov-Gufeld kazandı. Bazen geçen yüzyıla oranla bizim daha pratik ve rasyonel oyuncular olduğumuzu duyuyorsunuz. Bugünlerde satranç mücadelesinin geçen yüzyıldan daha pozisyonel ve rasyonel hatlarla oynandığı şüphesizdir. Fakat bazen fedaların oldukça gerekli olduğu pozisyonlar ortaya çıkmaktadır.

Okuyucular şimdi Siyahın, şah fili (çünkü açılışta değişildi) ve can alıcı durumda etkili bir patlamaya neden olacak veziri dışında pratik olarak bütün taşlarını feda ettiği bir oyun göreceklerdir. Rakibimi sadece bir tempo geride bırakarak karşı atak gerçekleştirmeyi tasarladım ve bu tempo uğruna bu kadar çok taş feda ettim.

Bagirov - Gufeld SSCB Yarı Finali Kirovabad 1973 Şah-Hint

1.d4 g6 2.c4 Fg7 3.Ac3 d6 4.e4 Af6 5.f3 0-0 6.Fe3 Ac6 7.Age2 Kb8
e7-e5 ile merkez operasyonlarına başlamadan önce, beyaz şahın saklanacağı vezir kanadında b7-b5 ile alan kazanılması önerilir.
8.Vd2 a6 9.Fh6
Bagirov güler: Eğer g7’deki fili değişirsem, Gufeld silahsız kalacaktır. Aklıma gelmişken söyleyeyim, bunun içinde bir tuz tanesi vardır. Fakat bu durumda, gözde filimi kaybetmekten dolayı çok rahatsız olmadım. Beyaz zaman kaybediyor ve stratejik olarak doğrulanan şah-kanadı atağı, Siyahın vezir kanadında tehditler yaratması için yeterli zamanı olduğundan taktik olarak geç kalmıştır.
9..b5 10.h4 e5 11.Fg7 Şg7 12.h5 Şh8 13.Ad5
Doğru strateji. Tehdit 14.Af6 ve 15.d5’tir. Bundan sonra atak kendiliğinden gelişecektir. Ne yapılmalıdır? 13..Ae8 gibi hamleler çok pasiftir ve böyle pozisyonlarda gecikme ölüm kadar kötüdür.
13..bc4
Tüm stratejiyi doğrulamak üzere. Siyah Beyazın hücum etmesine izin verir fakat Beyaz kalesini a1’den oyuna sokmalıdır. Bu vezir kanadındaki karşı hücumun fikridir.
14.hg6 fg6 15.Vh6
Şimdi, sakin bir hayat için ümit yoktur, fakat kim tehditkâr bir maceraya atılmazdı. Bu hamlenin Beyazın açılışta elde ettiği varsayılan minimal avantajı haklı çıkardığı imkansız gözükmektedir.
15..Ah5 16.g4 Kb2
Fedalar planlıyor. Henüz bir karşı hücum değildir, fakat Beyazın dikkatini dağıtan sadece bir karşı oyundur.
17.gh5 g5
Satranç gerçekten şaşırtıcı bir oyundur. Pozisyona bakınız. Rakibimin fazla bir taşı ve şah-kanadında ciddi tehditleri vardır. Buna rağmen, Siyah cambaz ipinde dengeyi sağlamaktadır. Nasıl açıklanabilir? Bu pozisyonda en önemli olan tahtanın merkezidir. Siyah merkezi parçalamayı denemektedir, böylece rakibinin taş avantajını yok etmektedir.
18.Kg1 g4
Şimdi mücadele en hareketli durumundadır. Beyazın şahı ateş altındadır ve Bagirov doğru kararı almaktadır.
19.0-0-0 Ka2
SATRANÇ HİKAYELERİ 005


20.Aef4 ef4 21.Af4
Şimdi Siyahın güçlü bir karşı hücum hazırlamak için yeterli zamanı vardır.
21..Kf4 22.Vf4
Beyazın materyal avantajı vardır fakat ani tehditler püskürtülmüştür. Hücuma yeniden başlamak için, Beyaz filini c4’e yerleştirmelidir, g4’teki piyonu almalıdır ve kaleyi f1’e getirmelidir. Böylece Siyahın yedekte üç temposu vardır. Siyahın bütün güçlerinin kaleyi desteklemesi gerektiği açıktir.
22..c3 23.Fc4 Ka3
Oyundaki ve muhtemelen bütün hayatımdaki en zor hamle 23..Ka4 çok tabii gözüktü fakat böyle durumlarda her zaman tempo kazanmak istersiniz fakat sakin 24.Fb3’ten sonra, Siyahın hücumu çıkmaza girecektir.
24.fg4
Bu oyunun değeri Beyazın ümitsiz hamleler yapmadığı gerekçesiyle artmıştır fakat Beyaz, rakipten önce satranç tahtasının çeşitli yerlerinde yeni engeller oluşturmaktadır ve en inatçı direnci göstermektedir. Fazla materyalden vazgeçerek, Bagirov şaha ani tehditleri savuşturmaktadır ve Siyahın hücum eden taşları bir an için koordinasyonlarını kaybetmektedirler. Bu nedenle, Siyah kahramanca çabalar göstermektedir.
24..Ab4 25.Şb1
Beyazın şahına hücum edilmesine sadece bir hamle kalmıştır. Bu nedenle Beyaz 25..c2 26.Şb2 cd1V 27.Kd1 ve Siyah bir taş ilerde kaybediyor, çünkü 28.Kf1’e karşı savunma yoktur (ve ayrıca 28.Şa3 vardır).
25..Fe6
Varyasyonları hesaplarken, birden satranç tahtasındaki taşların kaleidoskop’ta olduğu gibi sıçradığını hissettim. Satrançta koordinasyon kanununu yansıtan bu görüntü daha sonraki eylemlerimde bana yardımcı oldu. Bir taş bir diğerine yol verir ve daha sonra üçüncü taş işin içine girer ve böylece final resmine kadar herşey gider. Aşikâr olarak, karmakarışık hareketler çok sağlam düzene uyar ve taşlar trenlerden daha dakik olarak yerlerine ulaşırlar.
SATRANÇ HİKAYELERİ 006

26.Fe6 Ad3
Vezir için b8-b1 ana hattını açmaktadır. Siyah taş üstüne taş feda etmeye başlıyor. 26.Ad5’te iyi gözükmektedir. Fakat 27.ed5’ten sonra şahın b1-f5 diyagonali boyunca dar bir kaçış yolu vardır.
27.Vf7
Yeni engeller çıkarıyor. 27.Kd3 hızlı bir matla sonuçlanırdı: 27..Vb8 28.Şc2 Vb2 29.Şd1 Ka1 mat
27..Vb8 28.Fb3 Kb3 29.Şc2
Bu hücum eden güçlerin koordinasyon kaybıdır, Bagirov’un şahı kuşatılmıştır fakat henüz teslim olmamıştır. Bu çok sorunlu işlem için Siyahın ileri hatları henüz ağır toplardan yoksun değildir. Fakat oyuna nasıl sokulabilirler? Sadece yeni fedalar yaparak etkilerini gösterebilirler.
29..Ab4
Tek ve kesin hamle.
30.Şb3
Eğer 30.Şc1 daha sonra 30..Kb1 31.Şb1 Ad5 32.Şc2 Vb2 aynı finale ulaşılırdı. Siyah sekiz hamle içinde mat eder. Rakiplerin büyük bir sevgi ve saygı içinde bulunduğu geçmişteki romantik çağda, bütün kombinezonlar matla sonuçlanırdı. Eğer bu oyun 19’uncu çağda oynansaydı, Siyah “Sekiz hamlede mat ediyorum” diye ilan ederdi.
30..Ad5 31.Şc2 Vb2 32.Şd3 Vb5 ve Beyaz terkeder çünkü 33.Şc2 Ve2 34.Şb3 Vb2 35.Şc2 Vb5 # Her ressam kendi “Mona Lisa”sını yaratmayı düşler. Her satranç oyuncusu kendi “ölümsüz oyununu” oynamak ister. Hiç bir başka oyun bana bu oyun kadar zevk vermedi. Bugün bile bu oyunu hatırlamaktan kendimi mutlu hissediyorum. Böylece bütün bahtsızlıkları unutuyorum ve gerçekleşen düşümün hazzını tadıyorum.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: SATRANÇA BAŞARININ ESASLARI   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 9:55 am

Satrançta Başarının Esasları
Hans Müller





1975 – Moskova Satranç Turnuvası sırasında, turnuvaya katılan satranççılar üzerinde Profesör Djakov, Petrowsky ve Rudik psikoteknik bir araştırma yapmışlar, satranç oyuncularının aşağıdaki özellikler nedeniyle başarılı olduklarını saptamışlardır. 1- İyi sağlık durumu
2- Kuvvetli sinirler
3- Kendine hakim olmak
4- Dikkatini sürekli ve düzenli bir şekilde kullanabilmek
5- Dinamik ilişkiler için yetenek
6- Ruhi ve zihni bakımdan huzurlu ve ölçülü olmak
7- Yüksek derecede zihni gelişme
8- Somut düşünce yeteneği
9- Objektif düşünme yeteneği
10- İyi bir satranç belleği
11- Birleştirici düşünce ve hayal gücü
12- Kombinezon yeteneği
13- İrade disiplini
14- Zihni sürati intikal
15- Kendine güvenmek (Özgüven)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: Geri: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 9:58 am

Örümcek Ağında Bir Vezir




Spasski - Fischer Rejkjavik, 1972 (Sicilya Açılışı, Zehirli Piyon Varyantı)
1.e4
Rakibi üç puan önde olduğundan Dünya Birincisi kazanç için oynamak zorunda. Dört puanlık fark ününün kaybı anlamına gelecektir. Sevdigi ve çok oynadığı için Fischer'in yapması kuvvetle muhtemel olan Sicilya Savunması Najdorf Varyantının zehirli piyon devamyoluna karşı oynamak ümidiyle Spasski 1.e4 açıyor.
1..c5
Fischer tereddüt etmeden meydan okumayı kabul ediyor.
2.Af3 d6 3.d4 cd4 4.Ad4 Af6 5.Ac3 a6 6.Fg5 e6 7.f4 Vb6 8.Vd2 Vb2
İki oyuncu da ilk on hamleyi çok hızlı oynadılar. Spasski 7.oyuna benzer bir durum elde etmeye çalışıyor. Bu oyunda Göteborg Gambiti'ni (8..Vb2) kabul ettikten sonra Fischer müthiş bir hücuma karşı koymak zorunda kalmıştı.
9.Ab3
Göteborg Gambiti'nin 1955'ten beri süregelen analizlerinin çoğu 9.Kb1 hamlesine dayanır. Oyundaki hamle az oynanmakla beraber eksik ere karşı beyazlara hücum sanşıyla birlikte gelişim üstünlüğü verir.
9..Va3
Teori burada 9..Ac6 gösteriyor. 10.Fd3 (10.a3 Aa5!) 10..Va3 11.0-0 Fe7 12.Kae1 +=; 10..d5? 11.Ff6 gf6 12.Aa4 Va3 13.Ab6 Ad4 14.Kb1! Va2 15.c3! +-; 13..Kb8 14.ed Ad4 15.Kb1 Va2 16.0-0 Ab3 17.Kb3 Fc5 18.Şh1 +-
10.Ff6
10.Fd3'ten daha iyi olan bu değişme şah kanadı erlerini de bozuyor. Spasski buraya kadar 7 dakika harcamıştır. Bu da bir ev hazırlığının varlığını gösteriyor.
10..gf6 11.Fe2
10.Ff6 fikrinin tamamlayıcısı. Beyazlar Fh5, 0-0, Şh1 ve f5 ile tehdit ediyorlar.
11..h5
Mat hücumu planını engellemek için siyahlar h5'i işgal etmek zorundadır. Fakat sadece vezir oyun içinde, o da a3'te.
12.0-0 Ac6 13.Şh1 Fd7 14.Ab1!
Spasski'nin 17 dakika düşündükten sonra atı eski yerine oynaması Fischer'i alt üst ediyor. Şimdi siyah vezir gerçekten bir örümcek ağına giriyor.
14..Vb4
14..Va4 15.a3 Ve4 16.Fd3 Va4 (Vd5) 17.Ac3 +-; 15..Ab8 16.Ac3 Vc6 17.f5 ten sonra siyahin durumu ümitsizdir. 14..Vb2 15.a3 f5 16.Ac3 Fg7 17.e5!, 18.Aa4, 19.Ka2 +-
15.Ve3!
b6 karesini ve 15..d5'i kontrol ediyor.
15..d5
15 dakika düşündükten sonra Fischer 1 er vermeyi kabul ediyor.
16.ed Ae7 17.c4! Af5
18..ed 18.Ac3!
18.Vd3 h4
18..ed ile başlayan yollar Şahın bulunduğu esnada -e- dikeyini açtığından siyahlar ümitsiz bir denemeye giriyorlar. 19..Ag3 20.hg hg 21.Şg1 Fc5
19.Fg4 Ad6
19..0-0-0 20.a3 Vb6 21.Ac3, Kab1. Oyundaki hamle ise veziri yeniden hücresine tıkıyor.
20.A1d2 f5 21.a3 Vb6 22.c5 Vb5 23.Vc3!
Kh8 ve a4
23..fg 24.a4 h3 25.ab hg
Bir gezintinin hazin sonu: Vd8-b6-b2-a3-b4-b6-b5
26.Şg2 Kh3 27.Vf6 Af5 28.c6 Fc8 29.de fe 30.Kfe1 Fe7 31.Ke6 1-0
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: Geri: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 10:00 am

Esrarengiz Paris





1867’de Paris’te yapılan fuar sırasında ziyaretçiler arasında 29 yaşında Simon Winawer adında Polonyalı bir tüccar da vardı. Winawer işlerini bitirdikten sonra Parisi yakından tanımaya karar verdi:
“Burada Dünya Birincisinin de katılacağı bir turnuva yapılacaktır.” Diye bir ilan görünce şaşırdı. Satrancı çok serverdi. Fakat turnuvası olduğunu yeni öğreniyordu. Yarışmacıların 50 frank giriş ücreti ödediklerini görünce hevesi yarıda kaldı. Önce tereddüt etti. Sonra da meraklandı.
Sonuçta turnuvaya katıldı ve ikinci geldi. Üçüncü kendisinden bir puan aşağıdaydı. Adı da Wilhelm Steinitz idi. O zamana kadar bu adı hiç duymamıştı. Bir yıldan beri Dünya Birincisi olduğunu bu turnuva sırasında öğrendi.
Winawer son turdaki şu oyunu kaybetmeseydi birinci bile olabilecekti: Winawer – Kolisoh, Paris 1867
1.e4 c5 2.f4 e6 3.Af3 d5 4.Fb5 Fd7 5.Fd7 Ad7 6.Ed5 ed5 7.0-0 Fd6 8.Ac3 Ae7 9.d3 Af6 10.Şh1 a6 11.d4 Vc7 12.dc5 Fc5 13.Ae5 0-0 14.Kf3 Ae3 15.Ad3 Fa7 16.f5 d4 17.Ae2 Aed5 18.Aef4 Kfe8 19.Ad5 Ad5 20.Kg3 Ae3 21.Fe3 de3 22.Vg4 f6 23.Ve2 Ke4 24.Kf3 Kc4 25.Kc1 Va5 26.Kd1 Va2 27.Ab4 Kd1 28.Vd1 Kd4 29.Ve1 Kb4 0-1
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: Geri: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 10:01 am

Trajedi – Komedya





Şimdiye kadar hiçbir satranç turnuvası böyle satranç körlüklerine ve hatalarına sahne olarak sona ermemiştir. Bugüne kadar olmuş veya olagelmiş hataların en büyüğü diye tanımlandırabileceğimiz bir tanesi “41. SSCB Satranç Turnuvasında” son turdaki Tal – Averkin karşılaşmasında oldu.
Tal’e göre bu oyunun önemi büyüktü. Eğer bu oyun berabere bitseydi Tal gelecek yıl için aşağı kısma düşecekti.
Tal – Averkin oyununda aşağıdaki konum meydana geldi.

SATRANÇ HİKAYELERİ 003
1..Kc4??

Siyah Averkin, atın açmazda oluşundan yararlanarak h4 erini almak istiyor. Ve bu amaçla Kc4 oynuyor.
1..Kc4?? 2.Ad5! ve Siyahlar terkeder. Çünkü ya kalite kaybedecek veya Ae7 mat olacak.
Böylece ava giden avlanıyor. Tal de ününü korumuş oluyor.
US. Chess Life and Review


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serkan FND
Admin
serkan FND


Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 16/07/07

SATRANÇ HİKAYELERİ Empty
MesajKonu: Geri: SATRANÇ HİKAYELERİ   SATRANÇ HİKAYELERİ Icon_minitimeCuma Tem. 20, 2007 10:41 am

serkan FND demiş ki:
Trajedi – Komedya





Şimdiye kadar hiçbir satranç turnuvası böyle satranç körlüklerine ve hatalarına sahne olarak sona ermemiştir. Bugüne kadar olmuş veya olagelmiş hataların en büyüğü diye tanımlandırabileceğimiz bir tanesi “41. SSCB Satranç Turnuvasında” son turdaki Tal – Averkin karşılaşmasında oldu.
Tal’e göre bu oyunun önemi büyüktü. Eğer bu oyun berabere bitseydi Tal gelecek yıl için aşağı kısma düşecekti.
Tal – Averkin oyununda aşağıdaki konum meydana geldi.

SATRANÇ HİKAYELERİ 003
1..Kc4??

Siyah Averkin, atın açmazda oluşundan yararlanarak h4 erini almak istiyor. Ve bu amaçla Kc4 oynuyor.
1..Kc4?? 2.Ad5! ve Siyahlar terkeder. Çünkü ya kalite kaybedecek veya Ae7 mat olacak.
Böylece ava giden avlanıyor. Tal de ününü korumuş oluyor.
US. Chess Life and Review


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
SATRANÇ HİKAYELERİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RaP-Die :: HOBİ :: SATRANÇ-
Buraya geçin: